Fotografia reklamowa i produktowa mody: NRG-Ex

Kompilacja zdjęć reklamowych i produktowych odzieży sportowej wykonywana dla NRG-EX clothing

Część zdjęć wykonywana w warunkach naturalnych sali sportowej (Grepielnia) i siłowni (Crossfit 43300), część zdjęć na białym tyle do wykorzystania w katalogu produktowym.

Modelki: Kinga Majchrowska, Sabina Pietrzyk, Joanna Rozmus

Fotografia mody i odzieży to kluczowy sposób na zwiększenie sprzedaży. Odpowiednia fotograficzna prezentacja ubrań zawsze jest dźwignią do wypromowania marki lub sklepu na rynku. Klient najpierw kupuje wzrokiem i dotyczy to zarówno małych sklepików i butików z odzieżą, sprzedaży ubrań na allegro czy też kampanii reklamowych największych modowych marek.  Żaden opis nie zrobi tyle co dobrze wykonana fotografia. W dobie blogów lifestylowych i sprzedaży ideologii związanych z konkretnymi markami odzieży, a także globalizacją- fotografia jest najbardziej uniwersalnych nośnikiem treści reklamowych. Dobre fotografie pozwalają też pokazać jakość uzupełniając lub zastępując możliwość wzięcia tkaniny do rąk. Budżet na fotografie może się różnić. Rozpoznawalną markę będzie stać na więcej niż mały sklepik. Dlatego warto zdecydować na czym nam zależy i na co nas stać.

Najwięcej zachodu przy fotografowaniu ubrań i mody jest przy sesjach lookbookowych. Kosztują one też najwięcej. Lookbook to sesja wizerunkowa kolekcji . Serię zdjęć wykonuje się na tle scenografii lub w plenerze. Ubranie prezentowane jest na modelkach. Składa się z serii zdjęć przedstawiających ubrania na modelkach na tle scenografii lub w plenerze. W przypadku takiej sesji należy zadbać o lokalizację, modelki, wizaż, makijaż, a także odpowiednie akcesoria i detale. Z reguły sesje takie zamawiają marki odzieżowe, a fotografie są wykorzystane na szeroką skalę.

Zdjęcia produktów na modelce przedstawiają pojedyncze pozycje odzieży.  Najczęściej wykonuje się je w studiu na jednolitym tle, chociaż można również użyć innego wnętrza. Nie wymagają takiej staranności jak zdjęcia lookbookowe. Jednak należy do nich zatrudnić nie tylko fotografa, ale też modelką i makijażystkę.

Packshoty to z kolei zdjęcia produktów na neutralnym tle bez udziału modeli. W przypadku zdjęć odzieży używa się do nich najczęściej manekinów. Niemal zawsze wykonywane są w studiu. Dobrze wykonane stanowią dobrą i niedrogą formę prezentacji produktów.

 

NRG-Ex Biznes, Sport