Jak wybrać salę weselną? Poradnik
Domy weselne na stałe wrosły w krajobraz rynku ślubnego. Niegdyś jako miejsca na wesela królowały remizy strażackie i restauracje. Dzisiaj normą są miejsca wyspecjalizowane w organizacji wesel. Obok hoteli i restauracji oferujących organizację ślubu napotkamy domy weselne, które zajmują się wyłącznie ślubami. Wybór jest spory, każdy chwali się czymś innym, na co więc zwracać uwagę przy wyborze?
Co więc wybrać? Jako fotograf ślubny miałem okazję oglądnąć wiele z sal: nie tylko dzięki wykonywanej pracy. Bywałem w nich również jako gość. Czasami doradzałem znajomym czy klientom w wyborze.
Ciężko być obiektywnym przy ocenie która sala jest najlepsza. Najwięcej zależy od oczekiwań młodej pary i od tego jak wyobrażają sobie własne wesele. Także poziom świadczonych przez domy weselne usług ewoluuje w czasie. Dlatego poradnik ma miejscami charakter subiektywny- oparty jest na doświadczeniach moich, moich współpracowników, klientów oraz znajomych, którzy przy pisaniu pomogli mi cennymi uwagami. Dziękuję.
Podstawowa zasada w każdej branży, ma zastosowanie także tutaj: nie ma ideałów i niemożliwe jest, żeby było szybko, tanio i dobrze naraz. Klient ma jednak duży wybór i może samemu ustalać priorytety. Wiele razy trzeba będzie iść z samym sobą i własnym portfelem na kompromis.
Wolne terminy
Im więcej czasu do zaplanowanej daty wesela, tym będzie łatwiej. Wraz z mijającym czasem Wasz wybór się zawęża. Najbardziej atrakcyjne i popularne sale są już zarezerwowane na dwa lub trzy lata do przodu. Szukając sali na krótko przed weselem- łatwiej znajdziemy wolny termin w nowych salach, krótko funkcjonujących na rynku. Jeśli zdecydujecie się pobrać w inny dzień niż sobota lub w długi weekend wtedy Wasz wybór będzie łatwiejszy, a być może dostaniecie również spory rabat. Im bliżej terminu, tym gorzej. Możecie jednak poszukać ogłoszeń par, który z różnych względów zrezygnowały z wesela. Często decydują się „oddać” rezerwację sali.
Wielkość sali
Wielkość ma znaczenie. Ten sam dom ślubny może mieć kilka sal dla różnej ilości gości. Większość organizowanych wesel to imprezy dla około stu osób. Coraz popularniejsze są wesela dla jeszcze mniejszej ilości (od 40 do 70) lub obiady dla najbliższej rodziny. Coraz rzadziej spotyka się wesela dla ponad 150 osób. Dlatego też na rynku stosunkowo mało jest sal zdolnych pomieścić ponad dwustu gości.
A co jeśli planowana ilość gości jest na granicach pojemności sali? Wydaje mi się, że najlepiej wziąć wtedy mniejszą. Część gości nie dotrze więc ostateczna liczba będzie mniejsza niż zakładana. Wielu z powodu obowiązków lub stanu zdrowia opuści salę wcześniej. W zbyt dużej sali pozostali będą mieli zbyt duże możliwości dzielenia się na grupki, a parkiet nawet przy dużej frekwencji będzie wydawał się ziać pustką. Nie tylko gorzej wyjdzie to na zdjęciach czy filmie, ale też nie zachęci do zabawy. Z doświadczenia wszyscy wiemy, że najlepsza zabawa jest przy pełnym parkiecie, jakikolwiek by on nie był.
Znając termin i zbliżoną liczbę gości jesteśmy w stanie odrzucić te lokale, które nie mają wolnego terminu lub też odpowiedniej wielkości sali. Weźmy jednak pod uwagę to, że w szczycie sezonu ślubnego część sal nie organizuje małych wesel i stawia warunek „minimum 60/80/100 osób”. Optymalne pod względem dostępności sal jest więc wesele z ponad setką gości (w przypadku domów weselnych) lub niewielkie (około 60 osób), które z chęcią zorganizują liczne restauracje lub hotele z niedużą salą.
Kształt sali i układ stołów
Moim zdaniem najlepsze sale są kwadratowe. Stoły ustawione wokół krawędzi dają możliwość, aby na jednym z boków stała scena, a część taneczna zajmowała centralne miejsce. Wszyscy goście mają wtedy blisko na parkiet. W przypadku sal o bardziej wydłużonym kształcie (np. długim prostokącie) sprawa się komplikuje. Przy małym weselu nie stanowi to problemu. Jednak przy dużej ilości gości poruszanie się z końca sali na parkiet może stanowić problem, szczególnie przy ustawionych wzdłuż ścian podłużnych stołach lub ciasno porozkładanych okrągłych.
Czy tradycyjne stoły mają być ustawione w podkówkę czy też mają być okrągłe i ustawione na całej sali „jadalnej” to już raczej kwestia gustu i mody. Z perspektywy gościa weselnego uważam, że najwięcej zależy od tego czy para młoda do okrągłych stołów dobrze dobierze gości.
Ilość sal
Jedna duża sala czy dwie lub więcej łączonych? Taki dylemat postawi przed nami wiele lokali, które nie były budowane z myślą o organizacji dużych imprez. W jednej sali jest parkiet i orkiestra, a w drugiej lub nawet kilku innych znajdują się stoły i odbywa się konsumpcja. W efekcie rodzina może porozmawiać odizolowana od muzyki i hałasu. Z drugiej strony siedzący goście oraz para młoda nie widzą stale jak toczy się impreza. Podobny problem może (choć nie musi, w zależności od budynku) wystąpić w salach, które mają kilka poziomów na które prowadzą wąskie schody.
Scena dla zespołu czy dj-a?
Dostosujmy lokal pod obsługę muzyczną lub na odwrót. Mając wybrany lokal wiemy jaka jest scena i czy zmieści się na niej liczny zespół. Jeżeli jest miniaturowa- powinniśmy postawić na dj-a lub człowieka- orkiestrę. Czasami sceny nie ma, a muzycy rozstawiają się na parkiecie. To też jakieś wyjście, ale co będzie gdy pięcioosobowa orkiestra zajmie połowę parkietu?
Koszty
Doszliśmy do tego, co dla wielu najważniejsze. Porozmawiajmy oględnie o pieniądzach. Nie będę tu wchodził zbytnio w szczegóły, bo ocena drogo/tanio zależy od budżetu, gustu lub wymagań. Podstawowym kryterium branym pod uwagę przy liczeniu kosztów wynajmu sali jest koszt „talerzyka” dla każdego gościa.
W większości sal dochodzą jednak koszty dodatkowe, o które koniecznie należy się spytać, a w szczególności o dodatkowe opłaty:
- korkowe czyli opłata w przypadku gdybyśmy sami zadbali o alkohol, może się okazać, że taniej wyjdzie zakup na miejscu.
- opłaty za dodatkowe napoje czy też ich ilość jest nielimitowana
- dekoracja sali i w jakim standardzie (bo mogą nim być plastikowe kwiaty i ceratowe obrusy), opłaty za zmianę części koncepcji
- czy możliwe jest obniżenie opłaty za talerzyk, jeżeli ilość gości będzie mniejsza
- czy parking jest darmowy czy wiąże się z dodatkowymi opłatami
- czy w cenie jest pełna obsługa kelnerska czy za dodatkowe osoby gwarantujące sprawną obsługę trzeba dopłacić
- czy w cenie są owoce, ciasta i tort i czy dostarczenie własnych nie wiąże się z dodatkowymi kosztami
- ile wynosi koszt „talerzyka” dla orkiestry, fotografa i operatora kamery. Najczęściej jest to 50% normalnej ceny
- czy na któreś z dodatkowych usług weselnych nie ma w lokalu monopolu zaprzyjaźniona firma
Nie zawsze ostateczna cena po wzięciu pod uwagę innych kosztów pokrywa się z pozornie niską ceną za „talerzyk”.
Wygląd, wystrój i standard pomieszczenia
Niemal minęły czasy, kiedy wesela odbywały się w sali, gdzie za sufit służyła blacha falista, a na ścianach królowała boazeria pamiętająca czasy Gierka. Nawet remizy są dziś remontowane pod kątem organizacji imprez, a sale specjalizujące się w ślubach idą dalej i nieraz przypominają wnętrza pałacyków. Pewne niepisane standardy dotarły wszędzie, bo wygląd wnętrza jest pierwszą rzeczą, na jaką młode pary zwracają uwagę. Rzadko spotyka się zaniedbane lub brzydkie sale.
Wygląd i wystrój sali to w dużej mierze kwestia gustu. Spotkamy zarówno oszczędnie eleganckie wnętrza, których atmosferę wyrazi dopiero wystrój. W innych znajdziemy klimaty góralskie i regionalne. W jeszcze innych dominować będą rażące oczy światła, lasery i kryształy. Jeszcze gdzie indziej gości witać będą greckie kolumny i pomniki lwów. Dla każdego coś miłego. Jeżeli jednak mamy własną koncepcję ma wystrój przemyślmy czy to, co zastaniemy nie będzie gryzło się z naszym pomysłem.
Z dekoracją sali możemy zdać się na jej administratora lub też samemu o nią zadbać. W pierwszym przypadku spytajmy o cenę, a jeśli ta jest wliczona, to jakie zmiany w standardowej dekoracji wiązać się będą z dopłatami. Bywa, że w standardzie są plastikowe kwiaty, a dopłata dotyczy nawet małych zmian (np. koloru elementów). Pomysłowość ludzka nie zna granic, więc w razie szczególnie ingerującej i wystrzałowej dekoracji klient może spotkać się z odmową.
Z punktu widzenia fotografa i filmowca najlepsze jest jasne, wysokie wnętrze z jasnymi ścianami i białym sufitem. Jednak dobry fotograf da sobie nawet w radę w ciemnej drewnianej chacie w stylu góralskim pod warunkiem, że dysponuje odpowiednim sprzętem oświetleniowym, a nie tylko jedną lampą. Podobnie jest w przypadku jaskrawego oświetlenia, które jednych fotografów i filmowców razi, a inni potrafią wykorzystać je z pożytkiem dla ślubnych pamiątek.
Diabeł tkwi w szczegółach i wyposażeniu
Nie od dziś wiadomo, że czasami drobne rzeczy mogą zniszczyć wygląd całości. Moi klienci i znajomi wspomnieli o kilku rzeczach na które dzisiaj zwrócili by uwagę:
Klimatyzacja: podczas upałów jest koniecznością. Nie na wiele się przyda jeśli pomiędzy salą a wejściem do budynku nie będzie przedsionka, a drzwi nie będą się zamykać za sprawą gości udających się na papierosa lub rozmowy w podgrupach.
Pokój dla pary młodej: może okazać się wybawieniem jeśli zajdzie konieczność poprawy garderoby, przechowania część rzeczy lub w przypadku zmęczenia. Miejsce gdzie można chwilę odpocząć, może okazać się wybawieniem. Bardzo często pokój dla pary młodej jest udostępniony w standardzie. W przypadku gorszego poczucia się babci lub dziadka możliwość wynajęcia dodatkowego pokoju też może się przydać.
Sejf: jak ślub, to i prezenty oraz koperty. Można je składować w pokoju, lecz bezpieczniejszym wyjściem może okazać się sejf hotelowy.
Ułatwienia dla niepełnosprawnych: macie na liście gości wujka poruszającego się na wózku? Sprawdźcie czy dostanie się na salę, a z niej do toalety. Wbrew pozorom wiele sal nie było budowanych z myślą o niepełnosprawnych.
Lodówka na ciasta: jak pogodzić upalne letnie wesele z tradycyjnym rozdawaniem ciast na odchodne? Oczywiście dzięki lodówce, tylko czy będzie dla Was dostępna? Jeśli nie- będziecie musieli pożegnać gości tylko alkoholem.
Parking: na szczęście większość gości pozbywa się samochodów w trakcie wesela, a do domu wraca zorganizowanym transportem. W drodze z kościoła na salę młodym towarzyszy jednak spory konwój aut, które gdzieś będą musiały zaparkować.
ZAIKS: opłaty za odgrywanie muzyki na imprezach to temat-rzeka. Opłatę za odtwarzanie lokal powinien opłacać ryczałtowo. Licencję na jednorazową imprezę może również wykupić dj, ale w takim przypadku koszty są o wiele wyższe, dlatego niewielu z nich się na to decyduje. Nie jedna impreza weselna zyskała dodatkową atrakcję w postaci lotnej kontroli i słonego mandatu dla jej organizatora.
Szatnia: nie ma ona wielkiego znaczenia w lecie, ale zimą i jesienią zostawienie nakryć wierzchnich przez gości jest koniecznością, podobnie jak zmiana kaloszy na buty do tańca.
Lokalizacja- centrum czy odludzie
Wybór centrum miasta wiąże się z brakiem miejsc na zewnątrz, gdzie można odpocząć w otoczeniu zieleni oraz zwiększonym ryzykiem wejścia na wesele osób postronnych (jeżeli lokal nie zapewnia ochrony). Z kolei wywiezienie gości daleko od szlaków komunikacyjnych nakłada na nas obowiązek pomocy w dotarciu do domu. Niektóre z sal i domów weselnych oferują transport zbiorowy dla gości w atrakcyjnych cenach (z reguły na wesele lub też do centrum miasta z wesela).
Baza noclegowa
Jeżeli wielu gości przybyło na wesele z daleka zapewne będziemy chcieli zapewnić im nocleg. Najwygodniej gdyby nocowali niedaleko lokalu. Hotele i domy ślubne posiadają taką możliwość, jednak wszystko rozbija się o koszty i dostępność pokoi w danym terminie. Są hotele, które dla gości weselnych oferują konkurencyjną ofertę lub nawet pokoje za darmo (darmowy apartament dla pary młodej nie jest też rzadkością). Z kolei w innych nie jest tak dobrze- pokojów może brakować, albo ceny są wysokie. W efekcie trochę tańszy „talerzyk” będzie wiązał się z dodatkowymi dużymi wydatkami.
Obsługa
Pracowity, sprawny, uprzejmy, cierpliwy i sympatyczny- taki powinien być kelner. Nie zawsze tak jest. To bardziej kontrowersyjny temat niż jakość jedzenia Najwięcej zarzutów par młodych po weselu dotyczy obsługi, ale i ocena dwóch osób będących na tym samym weselu może się diametralnie różnić. Okoliczności, wrażliwości, tolerancja na błędy innych, magnetyzm międzyludzki czy też poziom alkoholu we krwi mają duży wpływ na postrzeganie i emocje. A co dopiero mówić o weselach, które miały miejsce w innym roku.
Dlatego sceptycznie podchodzę do opinii o obsłudze w danym lokalu w ogólności, jeżeli rzeczywiście nie było wyjątkowego zaniedbania typu pijany właściciel, jednoznacznie chamskie odnoszenie się do klientów lub pogwałcenie umowy. O kiepskiej obsłudze dowiadujemy się dopiero gdy jest za późno, ale będąc gościem w jakimś lokalu warto pewne rzeczy obserwować. Dlatego w tym punkcie także opiszę ogólnie kilka czynników które mogą mieć wpływ na poziom obsługi:
- wysoka rotacja wśród pracowników w większości przypadków świadczy o kiepskich warunkach pracy lub o właścicielach, którzy zbyt wczuli się w rolę poganiaczy niewolników. Osoby niedoświadczone i źle zmotywowane będą wolniej i gorzej pracować oraz popełniać więcej błędów. Wiemy, że w danym lokalu co miesiąc- dwa zmienia się połowa personelu? Powinno to być światełko ostrzegawcze.
- najlepszą ekipą będzie zgrany zespół. Rotacja jego budowie nie służy
- praca na weselach to ciężki kawałek chleba. Możemy zdziwić się, gdy po drugiej w nocy czas oczekiwania na kawę wydłuży się do godziny, a po trzeciej nie będzie można doprosić się o rozniesienie butelek wódki, bo personel za swój cel uzna szybkie wygaszenie imprezy.
- niezrozumiała jest dla mnie propozycja dopłaty za dodatkową obsługę kelnerską. Rodzi to podejrzenia, że ta wliczona w cenę jest niewystarczająca. Chyba, że dodatkowe osoby odpowiedzialne będą za coś więcej niż standardowe czynności.
- wesela w czwartki, piątki, soboty, a nawet niedziele dają możliwość obsłużenia znacznie większej ilości klientów w tygodniu. Tylko czy personel jest na tyle liczny, żeby bez szwanku w poziomie obsługi przetrwać dwie lub trzy noce weselnych maratonów? Praca przy obsłudze do godziny 6 lub 7, potem sprzątanie i przygotowanie sali na następną imprezę, kilka godzin drzemki i kolejny ślub na godzinę 14. Są lokale, gdzie panuje niezachwiana wiara w nadludzkie siły pracowników.
- jeśli macie własne pomysły dot. atrakcji dla gości to spytajcie o to i ustalcie zasady. Niektóre sale drakońsko traktują harmonogram i nie godzą się na realizację wcześniej nie ustalonych punktów programu.
- kilka wesel odbywających się w tym samym czasie może nie mieć wpływu na standard obsługi, jeżeli sale są oddzielne, a personel wystarczający. Są jednak sale, gdzie personelu jest za mało, a ponadto mając pod opieką dwa lub trzy wesela nie jest on w stanie prawidłowo pełnić swojej roli. Warto spytać czy deklarowana ilość osób w obsłudze dotyczy tylko Waszego wesela czy wszystkich naraz.
Menu i jedzenie
O gustach się podobno nie dyskutuje. Co jednemu będzie smakować, inny uzna za okropne. Podobno na żadnym weselu nie było sytuacji, żeby wszyscy goście byli zadowoleni co do smaku i ilości pożywienia. Tutaj nie ma gotowej recepty na sprawdzenie faworyzowanej sali. Można się opierać na opiniach w Internecie, ale to stąpanie po kruchym lodzie. Jedynym sprawdzonym sposobem jest sprawdzenie organoleptyczne poprzez uczestnictwo w innym ślubie lub wybranie się na obiad do danego hotelu/restauracji. Kilka razy byłem świadkiem, że zespół weselny zapraszał parę potencjalnych klientów na oglądnięcie występu na żywo przy okazji częstując ich tym, co było na stole. Jednocześnie klienci umawiali się z administratorami sali na rozmowę w innym dniu.
Już przy wyborze „talerzyka” decydujemy o składzie menu poprzez wybór jednego z pakietów wyżywienia. Różnią się ceną, standardem i ilością potraw. Wszystko jest jasne w przypadku uczciwych sal. Miejsca, które zmieniają menu lub ograniczają ilość pożywienia to przy dużej konkurencji już rzadkość.
Problem rodzi się, jeżeli sami chcemy ustalić lub zmienić menu. Część lokali jest mało elastyczna pod tym względem, kategorycznie się temu sprzeciwia lub niechętnie godzi się na wszelkie zmiany. Mając własną koncepcję na menu będziemy musieli z niej zrezygnować lub zmienić lokal.
Tort i ciasta to najczęstsze produkty przygotowywane nie w miejscowej kuchni, ale zamawiane. Wydatki na nie mogą być dodatkowym, nie ujętym w „talerzyku” elementem. Część sal umożliwia samodzielne dostarczenie wypieków przez parę młodą z wybranej przez nich piekarni. W innych w grę wchodzi tylko współpracująca z salą piekarnia, której ceny mogą nie należeć do najniższych. Opory przed wpuszczaniem na salę pożywienia z „zewnętrznych źródeł” z reguły mają źródło w obawie o ewentualne problemy żołądkowe gości i odpowiedzialność z tym związaną. Dlatego nawet tam, gdzie samemu można dostarczyć ciasta- możemy spotkać się z wymogiem okazania rachunku od legalnie działającej i kontrolowanej przez sanepid piekarni lub cukierni.
A co z jedzeniem i słodyczami, które zostają? Nie wszystkie sale umożliwiają zabranie go przez parę młodą, co może mieć duże znaczenie przy organizacji poprawin następnego dnia w innym miejscu. Często nie ma z tym problemu, szczególnie jeśli to weselnicy zadbają o spakowanie. Bywa, że jedzenie zostaje w restauracji dla gości z zewnątrz lub jest przeznaczane dla sąsiadów, którzy w zamian za poczęstunek nie narzekają na łamanie ciszy nocnej.
Sale weselne w Bielsku-Białej i okolicach
Informacje znajdujące się tutaj oparte są na informacjach zaczerpniętych ze stron lokali i mogą pomóc w szybkiej selekcji lokali spełniających wymogi co do wielkości wesela czy posiadanych udogodnień. Kolejność jest przypadkowa. Aby nie narazić się na zarzut kryptoreklamy- nie będę w niniejszym tekście przedstawiał subiektywnych opinii o zaletach i wadach poszczególnych. Zdarza mi się doradzać klientom, ale takich informacji udzielam wyłącznie osobiście.
Planujesz wesele w Polsce lub za granicą? Nie masz fotografa lub filmowca na swój ślub? Odezwij się do mnie lub przeczytaj tutaj: jak wybrać fotografa ślubnego.
A więc zaczynam przegląd najpopularniejszych sal weselnych. W razie nieścisłość czy uwag proszę o kontakt.
Wróblówka to nowa sala na granicy Kóz i Bielska-Białej, co powoduje, że łatwiej tu o wolny termin. Możliwe jest tu zorganizowanie wesela do 120 osób. Dysponuje dwoma salami, które można połączyć w jedną większą, której część stanowić będzie parkiet. Nad jedną z sal znajduje się przestronna, dobrze skomunikowana antresola. Lokal jest nowocześnie wykończony. Wróblówka dysponuje bazą noclegową. strona www sali
Hotel na Błoniach : lokal mieszczący się obok Błoni w Bielsku-Białej posiada dwie duże sale jedna na 300, druga na 150 osób. Oprócz tego dostępne są dwie na mniejsze przyjęcia. Nowoczesne i jasne sale. Posiada zaplecze noclegowe strona www sali
Gospoda Krakowska mieści się w Kobiernicach, obsługuje wesela do 140 osób. Posiada dwie duże sale (jedną przeszkloną) pomiędzy którymi znajdują się duże rozsuwane drzwi. strona www sali
Romantyczna to dworek w Bielsku-Białej otoczony zielenią. Posiada dwie sale, jedną na 150, drugą na 80 osób. Wnętrza wykończone są nowocześnie i odpowiadają standardom dobrych wnętrz weselnych,są jasne i jest spora ilością miejsca na tańce. strona www sali
Kameliowy Zakątek (niegdyś Wielkie Żarcie) znajduje się nieopodal stoku Dębowca w Bielsku na terenie ZIAD. Dysponuje dwoma salami: jedna powinna pomieścić nawet 300 weselnych gości, druga jest przeznaczona na mniejsze imprezy (do 80 osób). strona www sali
Qubus Hotel znajduje się w centrum Bielska, w gmachu Sfery 2 organizuje wesela do 120 osób. Możliwa jest również organizacja mniejszej imprezy (do 40 osób) w restauracji. Posiada zaplecze noclegowe strona www sali
Hotel Sahara znajdujący się obok drogi na Dębowiec w Bielsku-Białej. Jasna przeszklona sala pomieści gości niedużego lub średniego wesela do 100 osób. Za dodatkową opłatą umożliwia dokonanie ceremonii zaślubin w plenerze. Posiada zaplecze noclegowe. strona www sali
Centrum Konferencyjno-Bankietowe Contact w bielskiej Wapienicy to lokal na nieduże i średnie wesela, może również służyć jako sala konferencyjna. strona www sali
Stara Szmergielnia w Bielsku-Białej w największej sali pomieści 140 osób. Dysponuje również mniejszymi salami. Możliwe noclegi. strona www sali
Zielona Dolina (dawniej: Od Zmierzchu do Świtu) w Janowicach koło Bestwiny posiada dwie połączone sale. Nadaje się na nieduże wesela. W okresie letnim gości ucieszy duży taras, na który na pewno przeniesie się impreza.
Dworek Eureka w Czechowicach-Dziedzicach Jest dużym obiektem ze sporym parkingiem oraz pięknym terenem wokół. Dysponuje wielką salę zdolną pomieścić wesele od 100 do 480 gości. Posiada zaplecze noclegowe strona www sali
Dworek New Restaurant wyremontowany gruntownie kilka lat temu obiekt z pięknymi wnętrzami. strona www sali
Pod Skrzycznem to jeden z młodszych lokali w „szczyrkowskim zagłębiu ślubnym”. Klimatyzowana i jasna sala pomieści do 120 gości weselnych. strona www sali
Tawerna Bałkańska to niedawno odremontowany lokal w centrum Szczyrku mieszczący około stu gości. Wnętrza nowoczesne z nutką stylu regionalnego. strona www sali
Romeo & Julia w centrum Szczyrku posiada dwie nowocześnie wykończone sale. Każda sala pomieści do 180 osób. strona www sali
Hotel Alpin mieści się w centrum Szczyrku i dysponuje dwoma salami wystarczającymi na małe i średnie wesela. Posiada zaplecze noclegowe. strona www sali
Bartek Dom Weselny: jeden z pierwszych domów ślubnych w Bielsku-Białej posiadający trzy duże sale zdolne pomieścić duże wesela. strona www sali
Dwór Świętoszówka w Świętoszówce posiada salę zdolną pomieścić 200 osób, jest też sala restauracyjna dla małych uroczystości do 50 osób. Możliwość noclegów strona www sali
Pod Kasztanami w Bystrej do restauracja w której urządzić można niewielkie wesele. Sala bankietowa pomieści do 90 osób. strona www sali
Pałac Kotulińskich znajduje się w Czechowicach-Dziedzicach w 2017 ZAKOŃCZYŁ DZIAŁALNOŚĆ. To duży, piękny budynek z przestronnym ogrodem i odrestaurowanymi wnętrzami. Cztery niewielkie sale pomieszczą łącznie 120 gości. W części odbędzie się konsumpcja, a któreś z nich posłuży za parkiet. Lokal posiada parking z dużą ilością miejsc oraz bazę noclegową. W 2017 roku obiekt zakończył działalność. strona www sali
K6 to nietypowy lokal przeznaczony na kameralne i średnie wesela. Znajduje się w Czechowicach-Dziedzicach. Posiada dwie sale (mniejsza do 60 osób i większa do 80), ale w sezonie letnim w weekendy funkcjonuje tylko duża strona www sali
Villa Barbara w Jaworzu posiada dwie sale przedzielone recepcją. Pomieszczą wesele na 120 osób. Jedna sala przy dużym weselu stanowić będzie parkiet, a w drugiej będzie odbywać się konsumpcja. Otoczenie jest pełne zieleni, możliwe jest również urządzenie imprezy na zewnątrz. Posiada zaplecze noclegowe strona www sali
Hotel Relax w Kętach nie pomieści dużego wesela. Jego ładne i jasne wnętrze pomieści kilkudziesięciu gości. Posiada zaplecze noclegowe. strona www sali
Biała Róża w Szczyrku pomieści do 180 osób. Dysponuje zapleczem noclegowym strona www sali
Hotel Stok w Wiśle dysponuje wieloma salami. Największa może pomieścić ponad 400 osób. Dostępna baza noclegowa. strona www sali
Dworek Bestwinka w Bestwince dysponuja salą na 140 osób, tarasem oraz ogrodem wokół obiektu. strona www sali
Leśna Sala w Żywcu posiada salę jadalną dobrze skomunikowaną z salą mieszczącą parkiet, pomieści 120 gości. strona www sali
Złota Podkowa w Goczałkowicach-Zdroju znajduje się tuż obok ogrodów Kapias. Dysponuje przestronną dwupoziomową salą (antresola) zdolną pomieścić 150 weselników. strona www sali
Verdi w Międzybrodziu Bialskim dysponuje trzema salami mogącymi pomieścić 200 osób. Dostępna baza noclegową, większość miejsc hotelowych w całorocznych bungalowach strona www sali
Hotel Belweder to pięciogwiazdkowy obiekt w Ustroniu. Posiada salę na 150 osób oraz oczywiście pokoje hotelowe strona www sali
Dom Przyjęć Ellis w Chybiu organizuje wesela do 150 gości. strona www sali
Hotel Liburnia w Cieszynie organizuje wesela do 140 osób, zdolny jest przenocować ponad 30 osób. strona www sali
Villa Almira Wellness & Spa w Wiśle z daleka rzuca się w oczy ciekawym wyglądem. Odbywają się w niej nieduże wesela do 90 osób. Dysponuje również zapleczem noclegowym strona www sali
Laguna Sala Weselna znajduje się Żywcu, nad Jeziorem Żywieckim. Odbywają się tu nawet bardzo duże wesela, sala pomieści 300 osób. strona www sali
Złota Korona to sala w Czechowicach-Dziedzicach zdolna obsłużyć wesela do 200 osób. Sala taneczna sąsiaduje z oddzieloną od niej filarami salą dla gości. Posiada niewielką ilość pokoi gościnnych. strona www sali
Restauracja Orle Gniazdo mieści się w Szczyrku. Właściciele deklarują, że są w stanie pomieścić nawet ogromne wesele dla 600 gości. Składane ściany pozwalają na wydzielenie sali tanecznej od części gastronomicznej. Sale są klimatyzowane. Orle Gniazdo posiada również duże zaplecze noclegowe dla 550 osób. strona www sali
Dworek Stara Cynkownia w Czechowicach-Dziedzicach. Przez jakiś czas sala była nieczynna, jednak w 2018 znowu organizuje wesele. Zmieści się tutaj ponad 200 osób. Część taneczna stanowi jedno pomieszczenie z salą jadalną, ale duża ilość miejsca i kolumny pozwala na organizację bardzo dużego wesela. Lokal dysponuje też dodatkową mniejszą salą. strona www sali
Zależy mi, aby zestawienie było przydatne i aktualne. Dlatego jeżeli zauważyłeś/aś nieścisłości lub masz propozycję o jaką uniwersalną informację można je wzbogacić- proszę o kontakt . Podobnie jeśli uważasz, że jakiś nie ujęty lokal powinien się tu znaleźć. W razie zainteresowania czytelników: możliwe również stworzenie podobnego zestawienia sal weselnych w Krakowie i Katowicach.
Planujesz wesele w Polsce lub za granicą? Nie masz fotografa i filmowca na swoje wesele? Odezwij się do mnie lub przeczytaj tutaj: jak wybrać fotografa ślubnego.
Wszelkie prawa do tekstu i zdjęć w poradniku zastrzeżone przez autora. Kopiowanie i udostępnianie fragmentów dozwolone tylko za zgodę i z podaniem linku do źródła.
Autor: Piotr Bieniecki
Uwielbiam fotografię! Połączenie pasji z pracą zawodową zaowocowało założeniem firmy i marki Fototeo.pl. Zlecenia wykonuję w całym kraju i poza nim, jednak prace i projekty fotograficzne realizuję głównie na terenie Śląska i Małopolski. Zakres zrealizowanych prac jest szeroki, a grono doświadczonych współpracowników pozwala na podejmowanie się nawet najbardziej nietypowych zadań. Zapraszam do kontaktu: biuro@fototeo.pl, tel: 509238150